Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(122)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(116)
Filia dla Dzieci
(4)
Filia Borki Wielkie
(2)
Filia Łomnica
(1)
Czytelnia Główna
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Adrjan Beata
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Smołalski Antoni (1928- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Zych Adam A. (1945- )
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Bednarski Leszek (nauki prawne)
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blaschke Anna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chabior Agata
(1)
Chomczyńska-Miliszkiewicz Mariola
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawor Agnieszka (1972- )
(1)
Grabowska Barbara (pedagogika)
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Holt John Caldwell (1923-1985)
(1)
Hurło Lucyna
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna
(1)
Kargulowa Alicja (1936- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konowrocka Dorota
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Kosiorek Małgorzata
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Maliszewski Tomasz
(1)
Modrzejewska-Świgulska Monika
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Opora Robert
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Raś Danuta
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Sapia-Drewniak Eleonora (1950- )
(1)
Sienkiewicz Marta
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Sowisło Maryla
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szkudlarek Tomasz (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(84)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(6)
Pedagodzy
(3)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika
(17)
Wychowanie
(13)
Szkolnictwo
(9)
Dziecko
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Uczniowie
(4)
Gerontologia
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Prace dyplomowe
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Epidemiologia
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Polska
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Teoria nauczania
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zdolności
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Analogia
(1)
Andrzejki
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Awans społeczny
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Filozofia
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Harcerstwo
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kryminalistyka
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura masowa
(1)
Logopedzi
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mniejszości (socjologia)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Encyklopedia
(3)
Monografia
(2)
Film reklamowy
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-219.
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. uwaga: W części 1. zawarto zdjęcia drastyczne.
Bibliogr. s. 227-233.
Praca poświęcona jest wielopłaszczyznowej analizie listów pożegnalnych osób, które popełniły samobójstwo. [...] jest oryginalnym i wartościowym źródłem wiedzy na temat okoliczności i decyzji samobójczej. Oparta na solidnej podbudowie teoretycznej i wzbogacona obszernym materiałem faktograficznym, może stanowić nieocenione źródło zarówno dla dalszych analiz empirycznych, jak i wiedzy niezbędnej do diagnozy grup wysokiego ryzyka zachowań suicydalnych, tzn. dzieci, młodzieży i osób dorosłych. (Z recenzji dr hab. prof. WŚ Ireny Pospiszyl) (Z okł.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest nowocześnie napisaną metodyką wychowania fizycznego. Znalazły się w niej również wybrane zagadnienia teorii wychowania, teorii wychowania fizycznego i wychowania zdrowotnego. Omówione zagadnienia związane są z reformą edukacji w Polsce. Autor podaje również standardy osiągnięć i dwa programy nauczania. Podręcznik podzielony jest na dwie części. W pierwszej Czytelnik znajdzie zagadnienia z teorii wychowania fizycznego, informacje na temat współczesnych przemian edukacyjnych, a także rozwoju fizycznego i motorycznego. W drugiej części pracy, dotyczącej procesu dydaktycznego, omówione są zagadnienia związane z diagnozowaniem sprawności, programowaniem i planowaniem pracy dydaktycznej, realizacją lekcji wychowania fizycznego oraz oceną ucznia. Ostatnia część dotyczy także wychowania zdrowotnego w szkole i działaniami z tym związanymi. Głównymi adresatami książki są nauczyciele wychowanie fizycznego i zdrowotnego w szkołach, nauczyciele akademiccy, doradcy metodyczni w ośrodkach doskonalenia nauczycieli, studenci uczelni pedagogicznych oraz akademii wychowania fizycznego. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole / Krystyna Bieluga. - Wydanie 2., zmienione. - Kraków : Impuls, 2009. - 109, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 99-101.
I. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie; 1. Analiza pojęcia "zdolność"; 2. Teorie inteligencji; 3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki; 3.1. Łatwość wypowiedzi werbalnych; 3.2. Bogaty zasób słownictwa; 3.3. Znajomość pojęć wykraczających poza program nauczania; 3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujących jednostkę dziedzin; 3.5. Systematyczne czytelnictwo; 3.6. Rozumienie trudniejszych treści; 3.7. Sensowność wypowiedzi; 3.8. Logiczne wyciąganie wniosków; 3.9. Szybkie znajdowanie rozwiązań w nowych sytuacjach; 3.10. Łatwość skupiania uwagi; 3.11. Spostrzegawczość - zwracanie uwagi na istotne elementy; 3.12. Łatwość tworzenia wyobrażeń przestrzennych; 3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia się i zapamiętywania wiedzy; 3.14. Brak trudności w procesie uczenia się; 4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i młodzieży?; II. Myślenie twórcze i jego rozpoznawanie; 1. Teorie twórczości; 2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego; 2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myślenia dywergencyjnego; 2.2. Testy myślenia dywergencyjnego; 3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego; III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia; 1. Podstawowe założenia; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu; 3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych; 4. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego; 4.1. Twórczy nauczyciele; 4.2. Działania rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży; IV. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odwołuje się do nauczania papieskiego Jana Pawła II, natomiast działalność Karola Wojtyły przed 1978 rokiem jest wspomniana tylko we Wprowadzeniu. Analizie poddano teksty odnoszące się przede wszystkim do dzieci (nie zaś do młodzieży) oraz utrzymane w duchu bardziej filozoficznym niż teologicznym. Nauczanie głęboko teologiczne i dogmatyczne pominięto tu celowo. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Wybór bibliogr. polskich prac dot. komunikacji alternatywnej i wspomaganej s. 491-504.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie VIII. - Kraków : Impuls, 2017. - 155, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-[209].
Rozdział 1: Rozmowa w codziennych kontaktach międzyludzkich; Rozdział 2: Rozmowa w szkole; Rozdział 3: Procedury badawcze; Rozdział 4: Wykorzystanie rozmowy w toku lekcji; Rozdział 5: Wykorzystanie rozmowy w indywidualnych kontaktach nauczyciela i ucznia; Rozdział 6: Obraz rozmów nauczycielek i uczniów; Rozdział 7: Magia słów. Wnioski - interpretacje- pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta stanowi zwarty umocowany teoretycznie i metodycznie autorski program edukacyjny. Forma scenariuszy zajęć jest dostosowana do bezpośredniego wykorzystania przez nauczyciela na jednostkach lekcyjnych. Ponadto zawiera adekwatne do treści scenariuszy, przystępne i syntetycznie podane podstawy teoretyczne dla prowadzącego nauczyciela. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: co w zakresie psychologii rodzaju jest kulturowe, społeczne, a co wrodzone? Z drugiej strony książka stanowi zbiór prac związanych ze zmieniającymi się stereotypami płci i rodzaju. W podręczniku przyjęto perspektywę wielowymiarowej analizy doświadczeń życiowych kobiet i mężczyzn, także w aspekcie kulturowym. Założono, że kobiecość i męskość rozwijają się w społeczeństwie, dzięki niemu, a czasem pokonując społeczne czy kulturowe bariery. Stąd w książce Czytelnik znajdzie naukowe teksty dotyczące problematyki płci w obszarze życia zawodowego, rodzinnego, w zakresie tematyki zdrowia czy ogólnego funkcjonowania kobiet i mężczyzn w społeczeństwie. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza traktuje o męskości i kobiecości w ujęciu międzykulturowym, któremu w poszczególnych publikacjach przyglądają się specjaliści z różnych dziedzin. Druga część książki omawia wymiar męskości ľ kobiecości z perspektywy psychologii społecznej. W tej części są analizowane problemy, z jakimi spotykają się kobiety polskiej rzeczywistości. Artykuły w niej zgromadzone wieloaspektowo omawiają specyfikę funkcjonowania kobiet w Polsce: od funkcjonowania w życiu rodzinnym, zawodowym, intymnym, aż po zaburzenia związane ze zdrowiem. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-203.
Jest to książka praktyczna, przeznaczona dla osób, które same chcą rozwinąć umiejętności twórczego myślenia lub stawiają pierwsze kroki w roli trenerów i moderatorów warsztatów twórczego myślenia. Duży pożytek z publikacji odniosą trenerzy biznesu, kadra kierownicza różnych szczebli (książka opisuje m.in. techniki efektywnego prowadzenia spotkań grupowych i inspirowania członków zespołu do kreatywnych działań), pracownicy działów HR, studenci nauk społecznych, a także osoby pracujące w szkole. Publikacja podzielona jest na cztery części tematyczne. Pierwsza część dotyczy twórczych teorii (m.in. psychologia twórczości, koncepcje badania twórczości). Kolejna część ma za zadanie wprowadzić Czytelnika w twórcze przygotowania (np. do rozwiązywania problemów, rozwijania pomysłów). W części trzeciej, która wprowadza w twórczą organizację, znajdziemy wiele praktycznych wskazówek dotyczących m.in. twórczości w praktyce, selekcji i rekrutacji twórczych osób, diagnozy otwartych umysłów, motywacji do kreatywnego myślenia, burzy mózgów, kompletnej niekompetencji, czy zastosowania technik mieszanych. Ostatni rozdział - twórcze szkolenie - opisuje skuteczność treningów twórczości oraz zawiera konspekt szkolenia z zakresu technik twórczego myślenia. W obszernym aneksie Czytelnik znajdzie 35 slajdów dotyczących technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wpływ mediów : konteksty społeczno-edukacyjne / Bogusław Dziadzia. - Wyd. 2. - Kraków : Impuls, 2008. - 202, [2] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 183-202.
Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) - bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte adresowane skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Proste i możliwe do wykonania w każdych warunkach ćwiczenia, mogą być zastosowane jako: relaksujące, w przerwie między zajęciami, wyciszające po zajęciach, koncentrujące przed wysiłkiem, usprawniające przed czynnościami pisania, czytania, zapamiętywania. Scenariusze mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi 6-7-letnimi. Zawierają one zestaw ćwiczeń nakierowanych na konkretny cel, taki jak: rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się i koncentracji, wspomaganie uważnego słuchania i jasnego wypowiadania się, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i rysowania, rozwijanie umiejętności matematycznych oraz kształtowanie postaw twórczych. W scenariuszach znalazły także zastosowanie techniki twórczego myślenia według Edwarda Nęcki. Połączenie ćwiczeń z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej i technik twórczego myślenia przynosi zaskakujące rezultaty w pracy z małymi dziećmi. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 335-361. Indeks.
W prezentowanej pracy zaproponowano dwa porządki oglądu starzenia się oraz starości i zjawisk z nią współwystępujących. W pierwszym zakres tematyczny podejmowanych rozważań obejmuje możliwości i ograniczenia kształtujące oblicza współczesnej starości i warunki społeczno-kulturowe procesu starzenia się ─ zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i społecznym. W drugim usystematyzowano treści opisujące starzenie się i starość oraz zjawiska i procesy z nią współwystępujące, tak aby podkreślić epistemologicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej