Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
Autor
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barron Sean
(1)
Blok Beata
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Woźniak-Głowacz Grażyna
(1)
Zysk Veronica
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Edukacja domowa
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Autyzm
(2)
Czytanie
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Arteterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Empatia
(1)
Gerontologopedia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Mentalizacja
(1)
Mnemotechnika
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pismo
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rysowanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Starzenie się
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-165.
Dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Harmonia : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. - 284 strony : ilustracje ; 24 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronach 279-284.
Książka adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 194-199.
Czytelnicy znajdą w tej książce fabularyzowane zabawy, które ułatwiają integrowanie doznań zmysłowych dzieci z deficytami rozwojowymi. Mogą one zachęcić kilkulatków do ilustrowania ruchem narracji nauczyciela oraz twórczego przetwarzania „dostarczanych” im bodźców odbieranych poszczególnymi zmysłami. Zaprezentowany materiał nie jest alternatywą dla rozwiązań stosowanych przez specjalistów metody integracji sensorycznej, lecz jest ich twórczą interpretacją. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów i wolontariuszy pracujących w świetlicach terapeutycznych oraz studentów, którzy w przyszłości zamierzają prowadzić zajęcia przeznaczone dla kilkulatków. Zamieszczone pomysły mogą wykorzystywać także rodzice podczas domowych ćwiczeń, które mają wspomagać rozwijanie sprawności ich własnych dzieci. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja w przystępny, przejrzysty i zaskakująco prosty sposób przedstawia krok po kroku efektywną metodę poznawania liter przez dziecko. Prezentowana metoda opiera się ona na założeniach mnemotechniki i pozwala na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery. W książce wykorzystano mnemotechniczną zasadę skojarzenia i podobieństwa kształtu litery do kształtu dobrze znanego zwierzęcia, przedmiotu, znanej rośliny lub osoby. (Notawydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według teki.
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 447-449.
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego – niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji)
Tytuł równoległy: Recipe for rehabilitation : children and youth with disabilities.
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach. Wstęp także w języku angielskim.
Potrzeba transdyscyplinarnego myślenia i działania w obszarze rehabilitacji jest dziś oczywista dla coraz większej liczby badaczy zjawiska niepełnosprawności i przebiegu procesu rehabilitacji oraz całej rzeszy specjalistów praktyków zaangażowanych w ten proces. […] Za sprawą przekazywanego czytelnikom tomu chcemy włączyć się w trwający od wielu lat dyskurs dotyczący potrzeby i konsekwencji wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Na nasze zaproszenie do współpracy w realizacji tego zadania odpowiedziało wielu badaczy i spora grupa praktyków działających w tym obszarze rehabilitacji. Efektem współpracy jest kolejna z serii monografia wieloautorska, w której prezentujemy szereg informacji z zakresu: diagnozy oraz wczesnego wspomagania dzieci niepełnosprawnych w rozwoju, wychowania i nauczania, wsparcia rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi i ich funkcjonowania w środowisku rówieśniczym. (Ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
„Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki ‒ można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). […] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo”. Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha (nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej