Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
Forma i typ
Książki
(18)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(13)
Filia dla Dzieci
(8)
Filia Borki Wielkie
(1)
Filia Łomnica
(1)
Filia Bodzanowice
(1)
Autor
Rosłan Katarzyna
(3)
Deutsch Stacia
(2)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Aderek Andrzej
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Argasiński Jakub (1981- )
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bednarek Krzysztof (informatyk)
(1)
Białasiewicz Jan (1936- )
(1)
Broma Paulina
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fajfer Zenon (1970- )
(1)
Gay Warren W
(1)
Gimeno-Segovia Mercedes
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Harrigan Nicholas
(1)
Heineman George T
(1)
Houser Sophie
(1)
Hutt Sarah
(1)
Janicki Paweł (1974- )
(1)
Janusz Jacek
(1)
Johnston Eric Richard (1951- )
(1)
Krieser Witold
(1)
Loy Marc
(1)
Maliszewski Kazimierz
(1)
Marciniak Andrzej
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Marston Mick
(1)
Migut Wiesław
(1)
Miller Dean
(1)
Onak Leszek (1981- )
(1)
Perry Greg M
(1)
Podgórni Łukasz (1984- )
(1)
Podstawczyński Adam
(1)
Saujani Reshma (1975- )
(1)
Scott Marc
(1)
Staniszewski Michał (1981- )
(1)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Turowski Piotr
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Wojtkowiak Katarzyna (tłumacz)
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Wróblewski Piotr (informatyk)
(1)
Yerzmyey (1975- )
(1)
Zenial (1978- )
(1)
Ziembik Krzysztof A. (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(5)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(2)
Informatycy
(2)
Programiści
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Programowanie (informatyka)
(19)
Algorytmy
(3)
Gry komputerowe
(3)
Dziewczęta
(2)
Informatycy
(2)
Informatyka
(2)
Komputery
(2)
Nauka
(2)
Programiści
(2)
Przyjaźń
(2)
Python (język programowania)
(2)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Argasiński, Jakub (1981- )
(1)
Atari (komputer)
(1)
BASIC
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Branża informatyczna
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Grafika polska
(1)
Grafy
(1)
Houser, Sophie
(1)
Janicki, Paweł (1974- )
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki programowania
(1)
Kobieta
(1)
Komputery kwantowe
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Linux
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(1)
Matematycy
(1)
Matematyka
(1)
Memy internetowe
(1)
Mikrokontrolery
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Nastolatki
(1)
Onak, Leszek (1981- )
(1)
PASCAL
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- )
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Produkcja
(1)
Programowanie kwantowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
QPU
(1)
Roboty mobilne
(1)
Scratch
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Staniszewski, Michał (1981- )
(1)
Struktury danych
(1)
System wbudowany (informatyka)
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka generatywna
(1)
Sztuka polska
(1)
Szyfry
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Terminologia
(1)
Unity (informatyka)
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Yerzmyey (1975- )
(1)
Zenial (1978- )
(1)
Ziembik, Krzysztof A. (1974- )
(1)
Złożoność obliczeniowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Powieść
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Sams teach yourself Beginning Programming in 24 hours, 2014.
Samouczek pozwala przyswoić sobie podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania. W książce omówiono: sprzęt i narzędzia, w tym środowiska programistyczne; zarys historii i języki programowania programowanie aplikacji internetowych; programowanie w korporacji i obowiązki programisty; dobre praktyki projektowe; perspektywy programowania. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Użytkownika Mikrokomputerów, ISSN 0867-6011 ; t. 16 bis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język C dla małych urządzeń : krótki kod o wielkich możliwościach / Marc Loy ; przekład: Jacek Janusz. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 263, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Smaller C : lean code for small machines, 2021.
W książce między innymi: podstawy języka C, w tym typy danych, przepływ sterowania i funkcje zarządzanie pamięcią i działanie programów w prostych urządzeniach; tworzenie czytelnego i łatwego w utrzymaniu kodu w języku C; optymalizacja kodu pod kątem wydajności; testowanie istniejących bibliotek i tworzenie własnych. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Przystępne wprowadzenie do algorytmiki. Bez zbędnej teorii. Gotowe rozwiązania w C++.
Bibliografia na stronach 329-330. Indeks.
Oto kolejne wydanie sprawdzonej i cenionej przez programistów, wykładowców oraz studentów książki, będącej podstawowym podręcznikiem do nauki algorytmiki. W pierwszej kolejności autor zapozna Cię z elementarnymi zagadnieniami z tej dziedziny oraz wyjaśni, skąd bierze się tak szybki postęp w tej dyscyplinie nauki. Podczas dalszej lektury poznasz takie pojęcia, jak rekurencja, analiza złożoności oraz algorytmy sortowania i przeszukiwania czy algorytmy numeryczne. Szybko opanujesz metody optymalizacji algorytmów, sposoby kodowania i kompresji danych oraz elementy algorytmiki grafów. Przedstawione w książce algorytmy zilustrowane zostały przykładowymi kodami źródłowymi w C++ , ułatwiającymi zrozumienie poznawanych zagadnień. Przejrzysta forma, praktyczne przykłady oraz przystępny język sprawiają, że książka ta pozwala szybko, a także bezboleśnie opanować zarówno algorytmy, jak i struktury danych oraz najlepsze techniki programowania. (Nota wydawcy).
Wydanie przejrzane i poprawione.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A beginner's guide to coding, 2016. Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Indeks.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: - jak stworzyć kosmiczną grę; - jak zaprogramować złudzenie optyczne; - jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzenie gier dla początkujących : 3D / Tomasz Błaszczyk. - Piekary Śląskie : Itstart , 2020. - 422, [15] stron : ilustracje ; 24 cm.
Celem książki jest przekazanie początkującym twórcom wiedzy z zakresu: obsługi podstawowych funkcjonalności, pisania i implementacji skryptów, tworzenia obiektów fizycznych, animacji, teksturowania i optymalizacji. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki programowania, asembler, obsługa komputera, hardware - klasyka polskich publikacji informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka algorytmów : poradnik pisania lepszego kodu / George Heineman ; przekład: Tomasz Walczak. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 231, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Learning algorithms : a programmer's guide to writing better code, 2021.
Indeks.
Doskonałe opanowanie dowolnego języka programowania nie wystarczy do tego, aby stać się świetnym programistą czy deweloperem. Konieczne jest również zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej algorytmów. Oznacza to, że aby pisać lepszy kod, podczas rozwiązywania rzeczywistych problemów trzeba umieć korzystać z algorytmów, włączając w to ich budowanie, modyfikację i implementację. Niezależnie od tego, jaką dziedziną informatyki się zajmujesz, biegłość w posługiwaniu się algorytmami w wymierny sposób ułatwi Ci pracę i poprawi jej rezultaty. Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do wiedzy o algorytmach wraz z przykładami implementacji napisanymi w Pythonie. Oprócz praktycznego omówienia algorytmów znalazło się tu wyjaśnienie takich pojęć jak klasy złożoności czy analiza asymptotyczna. Dokładnie omówiono także najważniejsze algorytmy, w tym różne sposoby haszowania, sortowania czy przeszukiwania. Tam, gdzie to niezbędne, wprowadzono struktury danych języka Python. Z poradnika programiści i testerzy dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać algorytmy do pomysłowego rozwiązywania problemów obliczeniowych. Zrozumienie treści ułatwiają ciekawe materiały wizualne i ćwiczenia utrwalające, które pozwolą na przetestowanie zdobytej wiedzy w praktyce. W książce między innymi: podstawowe algorytmy wykorzystywane w inżynierii oprogramowania; standardowe strategie wydajnego rozwiązywania problemów ocena złożoności czasowej kodu z wykorzystaniem notacji dużego O; praktyczne stosowanie algorytmów z wykorzystaniem bibliotek i struktury danych Pythona; główne zasady działania ważnych algorytmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młody programista : nauka programowania w Scratchu / Witold Krieser. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 98, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
Baw się - i ucz się programowania! Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch - język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa -pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8-16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.
Tę książkę wyróżnia to, że zawiera niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor pokazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające kreować rozmaite kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ? sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, by samodzielnie tworzyć ciekawe efekty graficzne, animacje i gry. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004M (1 egz.)
Książka
W koszyku
U mnie działa : język branży IT / Paweł Baszuro. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 184 strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 169-178. Indeks.
Jeśli nie mieszkasz w jaskini na końcu świata, komputery prawdopodobnie opanowały już niemal każdy obszar Twojego życia. Otaczają Cię dosłownie ze wszystkich stron i pomagają w wielu codziennych czynnościach. Z pewnością używasz ich do komunikacji, rozrywki, pracy i nauki, robisz za ich pomocą zakupy i planujesz wakacje. Dzięki komputerom Twoja codzienność jest prostsza i przyjemniejsza... do czasu, gdy musisz coś załatwić z kimś, kto odpowiada za ich programowanie. W tym momencie wszystko się komplikuje, a Ty przestajesz cokolwiek rozumieć. Jeśli w takich chwilach zadajesz sobie pytanie, o co temu człowiekowi chodzi, a takie terminy jak release, agile, repozytorium, ticket, legacy, implementacja, merge, request, storyboard, bug, backend, branch, log czy mock wywołują u Ciebie dreszcz przerażenia - spieszymy z pomocą! Dzięki tej książce nie tylko poznasz terminologię informatyczną, lecz również zdobędziesz wiedzę o procesie projektowania, tworzenia i utrzymywania oprogramowania komputerowego, a także dowiesz się, jak się skutecznie komunikować z zaangażowanymi w to osobami. Przy użyciu prostego języka i na praktycznych przykładach autor wprowadzi Cię w świat IT i sprawi, że przestaniesz się pocić na widok informatyka. Nauka każdego języka wymaga słownika - oto Twój słownik! (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny Kodują / Stacia Deutsch ; 1)
Tytuł oryginału: Girls who code. The friendship code, 2017.
Dziewczęta wspólnie tworzą program komputerowy, dzięki czemu zostają najlepszymi przyjaciółkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny Kodują / Stacia Deutsch ; 2)
Tytuł oryginału: Girls who code. Team BFF : race to the finish!, 2017. Na grzbiecie wyłącznie tytuł cyklu.
Dziewczęta planują udział w swoim pierwszym hakatonie, czyli całym dniu spędzonym w gronie koderów wyłącznie na kodowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P III (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój pierwszy kodzik xD / Agnieszka Antosiewicz. - Kraków : Greg, [2020]. - 40 stron : ilustracje ; 29 cm.
Na okładce podtytuł: Kodowanie ważne jak pisanie i czytanie!
Wiek: 4+.
Zadania ze zróżnicowaną skalą trudności. Zawierają elementy kodowania oraz ćwiczą orientację przestrzenną, logiczne myślenie, rozwijają kreatywność, wprowadzają do układu współrzędnych. Dyktanda graficzne, mapy, rytmy, kody i ciekawe zagadki. (Wg noty wydawcy).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004P (1 egz.)
Filia Borki Wielkie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Łomnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Filia Bodzanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Superkoderki / Andrea Gonzales, Sophie Houser ; przełożyła Paulina Broma. - Warszawa : Czarna Owca, 2018. - 303, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 20 cm.
Tytuł oryginału: Girl code, 2017. - Na okładce: Dwie nastolatki, gra wideo, sukces w sieci.
Netografia na stronie 298.
Superkoderki to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Ada's algorithm : how Lord Byron's daughter Ada Lovelace launched the digital age through the poetry of numbers, 2019.
Na okładce: Niezwykła biografia Ady Lovelace. Pierwszy program komputerowy napisała kobieta!.
Bibliografia, netografia na stronach 307-313.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę? Algorytm Ady to inspirująca historia nieprzeciętnie inteligentnej i ambitnej kobiety, która musi się zmierzyć ze światem nauki zdominowanym przez mężczyzn. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Programming quantum computers, 2019.
Komputery kwantowe nie są już tylko urządzeniami teoretycznymi. Nie są też futurystycznym monstrum, obcą maszyną, która zamieni całe istniejące oprogramowanie w jakąś jego niezrozumiałą alternatywę. Komputery kwantowe (QPU) staną się raczej radykalnym rozszerzeniem możliwości współczesnej informatyki, które pozwoli nam rozwiązać problemy dotychczas nierozwiązywalne. Istnieją ważne zadania, z którymi QPU potrafią sobie świetnie poradzić, a których rozwiązanie byłoby niemożliwe na jakimkolwiek standardowym urządzeniu komputerowym. Z drugiej strony z wieloma standardowymi obliczeniami QPU nie radzi sobie dużo lepiej niż najzwyklejszy laptop. Z punktu widzenia programisty zatem stanowi rodzaj koprocesora o ciekawych możliwościach. Oto przewodnik po wspaniałym, nieodkrytym jeszcze do końca świecie informatyki kwantowej. Aby ją zrozumieć, niepotrzebny jest doktorat z fizyki kwantowej i wyższej matematyki. Dzięki tej książce opanujesz zestaw pojęć niezbędnych do zrozumienia działania QPU, dowiesz się, jakie problemy mogą rozwiązać aplikacje QPU i nauczysz się korzystać z narzędzi do pisania programów dla QPU. Zaprezentowane tu koncepcje są bogato ilustrowane przykładami, które można łatwo uruchomić na darmowym symulatorze QCEngine. Istnieje też możliwość korzystania z fizycznych QPU (kilka prototypów QPU udostępniono w chmurze). Interesującą, choć nieco trudniejszą częścią przewodnika jest rozdział poświęcony zastosowaniu obliczeń kwantowych w uczeniu maszynowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej