Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(17)
Filia Łomnica
(1)
Autor
Goleman Daniel (1946- )
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Bieluga Krystyna
(1)
Calvin William H
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Elias Maurice J
(1)
Friedlander Brian
(1)
Guilford Joy Paul
(1)
Hafner Magdalena
(1)
Hasson Gill (1958- )
(1)
Havas Harald
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Keyes Daniel (1927-2014)
(1)
Lamża Łukasz (1985- )
(1)
Lauster Peter
(1)
Losi Claudia
(1)
Mutzke Monika
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sokołowski Krzysztof (1955- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szulgit Przemysław
(1)
Tobias Steven E
(1)
Umińska Agnieszka
(1)
Vallortigara Giorgio (1959- )
(1)
Wall Bob
(1)
Wołoszyn Kinga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(16)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Inteligencja (psychologia)
(12)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Mózg
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Neuropsychologia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Choroby ludzi
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(1)
Instynkt
(1)
Inteligencja u zwierząt
(1)
Kura domowa
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Natywizm
(1)
Nauka
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Odmiany człowieka
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płeć
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samorealizacja
(1)
Sukces
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Teksty angielskie
(1)
Testy
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wzrost i rozwój (biologia)
(1)
Zdolności
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Poradnik
(4)
Powieść
(1)
Science fiction
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Biologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Natura inteligencji człowieka / Joy Paul Guilford. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1978. - 994, [2] s. : il., wykr. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tyt. oryg.: "The nature of human intelligence" 1967
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryg.: Total Genial, 2005.
Na okł.: Poradnik. Ponad 400 ćwiczeń poprawiających pamięć i zdolność koncentracji, rozwijających kreatywność i inteligencję
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencja człowieka / Jan Strelau. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Żak, 1997. - 242 s. : rys., wykr. ; 20 cm.
Wyd. 1 pt.: O inteligencji człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O inteligencji człowieka / Jan Strelau. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1987. - 253, [3] s. : rys., wykr. ; 19 cm.
(Omega : biblioteka wiedzy współczesnej, ISSN 0208-9653 ; 407)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia, Humanistyka)
Oryg.: Teste deine Intelligenz, 1992
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole / Krystyna Bieluga. - Wydanie 2., zmienione. - Kraków : Impuls, 2009. - 109, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 99-101.
I. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie; 1. Analiza pojęcia "zdolność"; 2. Teorie inteligencji; 3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki; 3.1. Łatwość wypowiedzi werbalnych; 3.2. Bogaty zasób słownictwa; 3.3. Znajomość pojęć wykraczających poza program nauczania; 3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujących jednostkę dziedzin; 3.5. Systematyczne czytelnictwo; 3.6. Rozumienie trudniejszych treści; 3.7. Sensowność wypowiedzi; 3.8. Logiczne wyciąganie wniosków; 3.9. Szybkie znajdowanie rozwiązań w nowych sytuacjach; 3.10. Łatwość skupiania uwagi; 3.11. Spostrzegawczość - zwracanie uwagi na istotne elementy; 3.12. Łatwość tworzenia wyobrażeń przestrzennych; 3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia się i zapamiętywania wiedzy; 3.14. Brak trudności w procesie uczenia się; 4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i młodzieży?; II. Myślenie twórcze i jego rozpoznawanie; 1. Teorie twórczości; 2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego; 2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myślenia dywergencyjnego; 2.2. Testy myślenia dywergencyjnego; 3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego; III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia; 1. Podstawowe założenia; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu; 3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych; 4. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego; 4.1. Twórczy nauczyciele; 4.2. Działania rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży; IV. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdolne dziecko : rozwój inteligencji / [opracowanie Agnieszka Umińska]. - Toruń : Literat, [2020]. - 32 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Porady Lekarza Rodzinnego ; nr 134)
Opis według okładki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Łomnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwiaty dla Algernona / Daniel Keyes ; przekład Krzysztof Sokołowski. - Wydanie 2. poprawione. - Poznań : Rebis, 2019. - 298 stron ; 22 cm.
(Wehikuł Czasu)
Tytuł oryginału: Flowers for Algernon, 1959.
Trzydziestodwuletni Charlie Gordon jest upośledzony umysłowo, ma iloraz inteligencji na poziomie 68 punktów. Uczy się czytać i pisać na zajęciach w Beekman College. Dwaj naukowcy z tej uczelni, doktor Nemur i doktor Strauss, prowadzą badania nad wzrostem inteligencji. Udało im się już za pomocą zabiegu chirurgicznego zwiększyć zdolności umysłowe myszy o imieniu Algernon i teraz chcą przeprowadzić taki sam eksperyment z człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rasa, choroba, inteligencja, płeć – na pozór proste słowa, za którymi kryje się skomplikowana rzeczywistość: nie tylko coraz nowsze ustalenia biologii i psychologii, ale także żywe konflikty społeczne i osobiste dramaty. Czym jest rasa, a czym grupa etniczna? Czy powinniśmy się cieszyć, czy niepokoić, że lekarze co roku ogłaszają powstanie nowej jednostki chorobowej? Kim są właściwie ludzie o najwyższym IQ na świecie i czy wśród nich jest chociaż jeden wybitny naukowiec, pisarz, lekarz czy filozof? Jak zdefiniować płeć i czy można ją zmienić? Książka Łukasza Lamży to próba udzielenia uczciwej odpowiedzi na te i inne palące, choć często niewygodne pytania – w takim zakresie, w jakim ta odpowiedź jest w ogóle możliwa. Korzystając z warsztatu dziennikarza naukowego, Lamża przeprowadza czytelnika przez zagadnienia embriologii, genetyki, historię psychiatrii i neuronauki, aby móc spokojnie, ale i dogłębnie mówić, co znaczy „biały”, „chory”, „kobieta” czy „inteligentna”. Okazuje się, że pod powierzchnią tych pojęć kryje się splątany ogrom znaczeń i emocji, a w publicznych dyskusjach na te tematy często rozmawia się o wartościach, zamiast o faktach. Czy uda się nam kiedykolwiek definitywnie odpowiedzieć na związane z tymi pojęciami pytania? Naprawdę trudno powiedzieć. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 56/57 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytul oryginału: Working relationships : using emotional intelligence to enhance your effectiveness with others, 2008.
Książka ta powstała z myślą o ludziach, którzy świadomie dążą do osiągnięcia sukcesu poprzez samodoskonalenie - inteligentnych i wykształconych, uczących się chętnie i szybko, a także potrafiących wykorzystać zdobyte doświadczenie zawodowe. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczymy? : dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd / Stanislas Dehaene ; tłumaczenie: Dariusz Rossowski. - Wydanie I. - Kraków : Copernicus Center Press, 2021 - 411, [5] stron, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tytuł oryginału: How we learn : why brains learn better than any machine ... for now, 2020.
Bibliografia na stronach 351-394. Indeks.
Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych. Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną zdolność do przeprogramowywania się, która stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla dzisiejszych twórców sztucznej inteligencji. Jak się uczymy? Jakie wrodzone biologiczne fundamenty leżą u podstaw naszych zdolności do przyswajania informacji? Dlaczego w ogóle ewolucja wymyśliła proces nauki? Sięgając do najnowszych odkryć z zakresu informatyki, neurobiologii, psychologii poznawczej i pedagogiki, Stanislas Dehaene prezentuje, jak naprawdę przebiega proces nauki oraz w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać – a nawet wzmocnić – algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku. Autor uczy nas, jak się uczyć dzięki prostym rozwiązaniom dotyczącym zabawy, ciekawości, kontekstu społecznego, koncentracji a także snu. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Born knowing : imprinting and the origins of knowledge, 2021.
Indeks.
Zdarzyło ci się kiedyś obrazić na samochód, który zepsuł się na środku drogi albo zwyzywać dzwoniący rano budzik? W takim razie ta książka jest właśnie dla ciebie.
Dlaczego właściwie tak bardzo lubimy ożywiać przedmioty? Inne istoty żywe wywołują w nas silniejsze emocje niż rzeczy, wyjaśnia neuronaukowiec, Giorgio Vallortigara. Dlatego rysujemy uśmiechnięte buźki na zamarzniętej szybie, denerwujemy się na zepsutą lodówkę, boimy się rzuconej na krzesło sterty ubrań, bo w ciemności przypomina czającego się napastnika. Robimy to wszystko, mimo że nikt nas tego nie uczył. Vallortigara wykorzystuje swoje wieloletnie badania nad kurczętami, żeby zidentyfikować i opisać arsenał wrodzonych instynktów, którym dysponujemy od urodzenia. Tłumaczy, skąd bierze się wiedza i po co nam te wszystkie na pozór niepotrzebne odruchy. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej